Szenzoros-Ayres-DSZIT mozgásfejlesztés

…az idegrendszer érlelése a fejlesztés célja, de a többi mozgásterápiás szemlélettől kicsit eltérő úton…

Szenzoros-Ayres-DSZIT mozgásfejlesztés
Korosztály:   3-4 éves és 5-7 éves

Kinek ajánlott?

  • viselkedésproblémák esetén (agresszióra hajlamos vagy visszahúzódó viselkedésű gyermek)
  • hiperaktivitás
  • figyelemzavar
  • autisztikus tünetek
  • mozgáskoordinációs és izomtónus problémák (rossz egyensúlyérzék, folyton esik-kel, ingerkereső vagy ellenkezőleg: ingerkerülő, laza izomtónusú) esetén
  • ha képtelen egy mozgásra vonatkozó utasítást végrehajtani, illetve
  • azoknak a gyerekeknek, akik nehezen viselik a mozgásterápiás fejlesztések kötött formáit
  • akik kerülik a szélsőséges (vagy bizonyos) ingereket
  • az evésben szélsőségesen válogatnak

Az, hogy hogyan reagálunk a minket körülvevő világra, az idegrendszer szervezettségétől függ. Ha a legősibb érzékek (tapintás, egyensúly, a test saját helyzetének, mozgásának érzékelése) területén zavar támad (ez kezdődhet akár egy méhen belüli traumával, de egy nehezebben induló szülés-születés is figyelemfelhívó lehet), akkor beszélünk az érzékletek összerendezésének zavaráról, szenzoros integrációs zavarról. Az agy nem képes a bejövő ingereket megfelelően feldolgozni.

Ebben az esetben is az idegrendszer érlelése a fejlesztés célja, de a többi mozgásterápiás szemlélettől kicsit eltérő úton.

Hogyan?

  • Nondirektiv módon, a gyermekek fejlettségi szintjéhez és adott esetben aktuális állapotukhoz igazítva az órákat,
  • rengeteg különböző tapintású, textúrájú, illatú, hangú eszközzel, melyek simogatóan és észrevétlenül fejlesztik az érzékszerveket- javul a finommotorika, pozitívan hat az esetleges hárításos reakciókra,
  • sok-sok mozgásos játékkal, ahol mindenki feszegetheti a határait, kipróbálhatja magát, és választhat olyan tevékenységeket, melyek az ő számára érlelő- javul a téri tájékozódás, a testséma, testérzet, az izomtónus,
  • állatasszisztált terápiával, ahol a lehetőségek tárháza nyílik meg a fejlesztés során úgy, hogy közben -javul a gyermek fizikai érzelmi, kognitív és szociális funkciója. A kutya az egész gyermeki személyiségre pozitív hatással van.
Szenzoros-Ayres-DSZIT mozgásfejlesztés

Terjeszd a hírt